Wizytówka Google Maps cena

Wizytówka Google cena

Cena wizytówki w mapach Google wynosi 0 zł. Usługa Google Moja Firma skierowana jest do wszystkich firm posiadających siedzibę stacjonarną – działających na mocy JDG, sp. z o.o. i innych form prawnych. Choć samo założenie wizytówki firmy jest całkowicie bezpłatne, jej promowanie może wiązać się z opłatami. Zobacz, które propozycje współpracy reklamowej mają sens i jak nie dać się oszukać!

Co to jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma to usługa, w ramach której możesz stworzyć wizytówkę swojej firmy wyświetlaną bezpośrednio w mapach i w wyszukiwarce. Co ważne, to Ty masz całkowitą kontrolę nad zakresem dostępnych w sieci informacji. Wizytówkę uzupełnisz samodzielnie.

Zobacz jak to zrobić – Pozycjonowanie wizytówki

Wystarczy, że posiadasz konto Google, skorzystasz z usługi Google Moja Firma i uzupełnisz informacje o Twojej firmie.

Dla kogo jest wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma jest nieodłącznym elementem każdej firmy z siedzibą stacjonarną, która pojawia się w przestrzeni internetowej i chce ją wykorzystywać jako narzędzie promocyjne. W Mapach Google są obecne małe, średnie i duże firmy. Fakt, że prowadzisz niewielki biznes lub oferujesz lokalne usługi nie jest żadnym ograniczeniem!

Założenie wizytówki jest szczególnie istotne dla firm lokalnych. Jest ona absolutnym must have dla wszystkich punktów, których oferta kierowana jest do klientów w określonej lokalizacji. Będą to m.in.:

  • lokalne restauracje;
  • punkty usługowe – zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, krawieckie, szewskie;
  • muzea, galerie sztuki, punkty kultury, atrakcje turystyczne;
  • serwisy komputerowe, pralnie, hotele.

Wizytówka sprawdzi się wszędzie, gdzie klienta można pozyskać wprost z Map Google, na których szuka punktów w swoim najbliższym otoczeniu. Pinezka z wizytówką pozwala znaleźć opinie o znanych już miejscach i poznać zupełnie nowe – w trakcie podróży i w miejscu zamieszkania.

Stwierdzenie, że wizytówkę Google powinna założyć każda z firm posiadających tę możliwość nie jest przesadą! 

Potencjał, jakim dysponuje narzędzie pomoże Ci pokazać Twoją stronę, zdobyć klienta i zbudować wiarygodność poprzez zamieszczane przez użytkowników opinie. Co więcej, wspomoże pozycjonowanie strony. 

A to wszystko bez wiedzy specjalistycznej i jakiejkolwiek obowiązkowej opłaty.

Co wizytówka Google oferuje za darmo?

Wizytówka Google jest narzędziem, które zupełnie za darmo oferuje Ci realną wartość marketingową! Jej wykorzystanie nie sprawi, że koszty stałe Twojej działalności wzrosną. Zobacz, jakie funkcje są dostępne bezpłatnie dla każdego użytkownika Google Moja Firma:

  1. Założenie wizytówki i dodanie krótkiego opisu działalności firmy.
  2. Możliwość wystawiania opinii i przeliczania ich na gwiazdki. Wszystkie opinie mogą zostać skomentowane przez osobę zarządzającą wizytówką.
  3. Klikalny odnośnik do strony www firmy oraz wskazówek dojazdu (w ramach zamieszczonego adresu).
  4. Możliwość zapisania wizytówki na później.
  5. Informacje na temat dni i godzin otwarcia (z możliwością edycji np. w dni świąteczne), a także wykres najczęściej wybieranych przez odwiedzających pór dnia.
  6. Telefon do firmy widoczny bezpośrednio w wyszukiwarce.
  7. Możliwość dodawania zdjęć i zorganizowania wirtualnego spaceru.
  8. Dodatkowe treści marketingowe, w tym: dodawanie produktów, wpisów np. uwzględniających nowe posty na blogu, wydarzeń z uwzględnieniem czasu ich trwania i stosownych linków np. do rejestracji.
  9. … i wiele innych funkcji, o które stale wzbogacana jest wizytówka Google Moja Firma.

Celem wizytówki jest dostarczenie klientowi wszystkich niezbędnych informacji na temat funkcjonowania Twojej firmy w pigułce. Wizytówka może być mniej lub bardziej rozbudowana – wszystko zależy od udostępnionych przez Ciebie informacji.

Za jakie działania w ramach wizytówki Google warto zapłacić?

Prowadzenie wizytówki w Google Moja Firma w przypadku wyboru dodatkowych usług może okazać się płatne. Koszt podawany przez agencje jest często ceną netto, o czym warto pamiętać i zależy od dwóch czynników, jakimi są:

  • cena promowania np. w ramach Google Ads;
  • koszt obsługi rozumiany jako tworzenie treści, ustawianie kampanii i koordynacja projektu.

Do płatnych usług dla Google Moja Firma należą:

1.Kampanie Google Ads w Mapach Google

Po włączeniu rozszerzenia lokalizacji w koncie Google Ads, możesz wyświetlać reklamy swojej firmy także w mapach! Oferta związana ze słowami kluczowymi, jakie zostały wykorzystane w kampanii zostanie wyświetlona na górze listy proponowanych miejsc w pobliżu.

Pamiętaj, że prowadzenie kampanii w odróżnieniu od samego skorzystania z Google Moja Firma nie jest darmowe. Koszt kampanii będzie wynikiem brażny, w której działasz oraz działań (także w mapach) prowadzonych przez konkurencyjne firmy. Na tej podstawie algorytm wyliczy koszt kliknięcia w wizytówkę w ramach reklamy.

2.Wirtualny spacer Google Street View w wizytówce

Kolejną z płatnych możliwości promocyjnych dostępnych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania jest indywidualnych wirtualnych spacer po Twojej firmie. Do wykonania prezentacji w technologii dostępnej w mapach jako Google Street View dobrze zaprosić rekomendowanego przez Google fotografa. Przygotowaną prezentacją 3D zostanie wzbogacona wizytówka Google. Cena usługi wynosi około 500 zł netto i zależy m.in. od wielkości lokalu.

3.Pozycjonowanie wizytówki

Ma na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji bezpośrednio w wynikach lokalizacji. SEO w Mapach Google opiera się o opinie użytkowników. Ważne, by były to wysokiej jakości, realne wrażenia, które będą pojawiały się często i stopniowo. Według Google to właśnie miejsca cieszące się uznaniem odwiedzających są promowane.

Drugim aspektem, dzięki któremu pozycja może się poprawić jest zawarcie słów kluczowych obok nazwy firmy. Przykładem może być [nazwa firmy] usługi krawieckie w Warszawie. Zabieg wzmocni wyszukiwania lokalne i pozwoli pokazać firmę osobom, które nie szukają jej nazwy, a samej usługi.

4.Regularne prowadzenie profilu firmy w Google

Często firmy zajmują się wizytówką firmy w ramach szerszego planu rozwoju dla strony www. W niektórych przypadkach regularne prowadzenie Twojego profilu będzie usługą dodatkową i obejmie:

  • regularne dodawanie wpisów tematycznych;
  • informowanie o promocjach, nowościach, wydarzeniach;
  • dodawanie zdjęć do galerii;
  • aktualizowanie danych takich jak: czas pracy.

Płatne prowadzenie wizytówki Google Moja Firma

Dzięki współpracy z osobą, dla której pozycjonowanie, kampanie Ads oraz promowanie biznesów lokalnych to codzienne zajęcie możesz szybko znaleźć zupełnie nowe grono klientów. I choć szczególnie Adsy warto powierzyć specjalistom, pozostałe kwestie np. dodawanie wpisów możesz wykonywać samodzielnie lub oddelegować pracownikowi. O sukcesie w Google Moja Firma nie decydują pieniądze, a Twoje zaangażowanie i aktywność klientów, jaką należy wygenerować.

Decydując się na płatne prowadzenie wizytówki Google Moja Firma przez agencję lub freelancera należy poznać:

  • dokładne informacje na temat zakresu podejmowanych działań;
  • opłaty stałe i opłaty jednorazowe, jakie będą wiązały się z poszczególnymi aktywnościami, a także całościowy koszt obsługi;
  • czas współpracy.

Każdorazowo oprócz umowy warto zapoznać się z opiniami dostępnymi w internecie – zamieszczanymi w ramach Google Moja Firma oraz na grupach branżowych. Pamiętaj, że pożądane są nie tylko pozytywne informacje na temat współpacy dostępne w wynikach wyszukiwania, ale także case studies firm oraz pisemna deklaracja raportowania wykonywanych w ramach umowy z firmą działań. Częścią usługi może stać się przesyłanie comiesięcznych raportów na e-mail, co da Ci wgląd do rozwoju wizytówki.

Udostępnianie konta Google Moja Firma osobie trzeciej

Pamiętaj, że zgodnie z zasadami Google, możesz dać dostęp do Google Moja Firma osobie trzeciej (np. reprezentującej agencję). Narzędzie pozwala na przypisanie dodatkowego adresu e-mail do ustawień firmy. Wystrzegaj się podawania szczegółowych danych osobowych np. nr PESEL, a także wszelkich haseł do strony, Twojego konta Google lub innych usług – jest to zupełnie zbędne.

Jak nie dać się oszukać na wizytówkę Google?

Oferty płatnych działań w ramach podstawowych, z zasady darmowych funkcji wizytówki Google zdarzają się coraz częściej. Schemat działania nieuczciwych firm żerujących na niewiedzy odbiorcy jest niemal taki sam. Osoba znajduje w Google kontakt (numer telefonu lub e-mail) do lokalu gastronomicznego/warsztatu bądź innego miejsca i oferuje swoją “pomoc”. Według informacji podawanych przez naciągaczy, pieniądze mają być pobierane za:

  • założenie wizytówki Google Moja Firma;
  • prowadzenie wizytówki w ramach Map Google;
  • w ramach opłaty abonamentowej mającej na celu utrzymanie widoczności wizytówki;
  • gwarancję wysokiej pozycji w wynikach Map Google (Top 1-Top 3).

Oczywiście, każde z wymienionych działań jest w pełni darmowe, a Ty nie musisz płacić ani grosza firmie zewnętrznej i wyszukiwarce Google, na którą mogą powołać się oszuści. Pamiętaj, że w przypadku pozycjonowania żaden, a tym bardziej wysoki efekt, nie może być zagwarantowany. Ma to związek ze złożonością i zmianami algorytmów rządzących SEO.

Uczciwe firmy nigdy nie żądają podania szczegółowych danych osobowych, nie obiecują gruszek na wierzbie i nie pobierają opłat za wykorzystanie podstawowych możliwości, jakie daje wizytówka Google. Cena i szacowany czas pracy związanej z wizytówką będą oszacowane już na wstępie, a Ty zostaniesz poinformowany o postępach w SEO, pozyskiwaniu klientów i innych obszarach, które należy zawrzeć w umowie.