Marketing Automation Krok po Kroku

Czym jest marketing automation

Marketing automation to nic innego jak automatyzacja marketingu, czyli prowadzenie działań marke-tingowych z zastosowaniem różnorodnych sposobów, mających na celu usprawnienie procesów sprzedażowych.

Najważniejszą cechą dobrze zorganizowanego marketing automation jest możliwość wysyłania spersonalizowanych komunikatów do naszych odbiorców bez konieczności angażowania kolejnych pracowników. Takie działania nie tylko obniżają koszty, ale tez pozwalają na bardziej dopasowane podejście do danej grupy odbiorców.

Po co mi marketing automation?

Marketing automation to połączenie działań marketingowych oraz sprzedażowych. To budowanie relacji z klientem, tworzenie więzi zaufania do naszej marki, swego rodzaju lojalności.

Najważniejsze: dobrze poprowadzona automatyzacja procesów pozwala na jednocześnie zaoszczędzić pieniądze wydawane na obsługę działań, przy równoczesnym bardziej skutecznym i przyjaznym rozwoju Twojej marki!

Jak samodzielnie zacząć marketing automation?

W tym poradniku pokażemy Ci krok po kroku jak samodzielnie i bezpłatnie wdrożysz 3 pierwsze etapy skutecznego marketing automation. Do dzieła!

Baza e-mail Twoich klientów jest niezwykle ważna w całym procesie marketing automation. To między innymi na niej będziemy opierać większość swoich działań i komunikacji z klientem.

Od czego zacząć ten krok? Wybierz i skonfiguruj program za pomocą którego będziesz wysyłać swoim klientom newsletter. Być może już dysponujesz własną bazą e-maili, lub dopiero będziesz ją tworzyć.\

Baza adresów e-mail.

1) Jeżeli dopiero zaczynasz budować swoją bazę mailingową, polecam Ci skorzystać z bezpłatnych wersji programów. Na rynku dostępnych jest mnóstwo mniej lub bardziej rozbudowanych platform mailingowych, w tym także sporo darmowych.

Jednym z łatwiejszych rozwiązań w obsłudze, a do tego z możliwością bezpłatnego wdrożenia automation, jest serwis MailerLite(www.mailerlite.com).

Program jest bezpłatny do ilości 1000 subskrybentów i pozwala na łatwą oraz szybką konfigurację z większością systemów sklepowych na rynku. Podłączenie i konfiguracja do większości platform sklepowych np. WooCommerce WordPress czy Shoper, jest niezwykle intuicyjne i nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności.

2) Druga sytuacja to taka w której posiadasz już bazę klientów i oczekujesz czegoś więcej niż prostego programu na początek. Większość sklepów stacjonarnych, z którymi mamy do czynienia, na co dzień dysponuje mailami użytkowników, np. zdobytymi przy zakładaniu kart stałego klienta. W takim przypadku polecam Ci wykorzystanie platformy Klaviyo (https://www.klaviyo.com). To rozbudowany serwis, który umożliwia wdrożenie pełnego automation, jednak wymaga pewnej wiedzy na ten temat.

Dla niektórych osób utrudnieniem może być fakt, że oba wspomniane serwisy nie są dostępne w wersji polskojęzycznej.

Niezależnie na jaki program się zdecydujesz po konfiguracji i podłączeniu z platformą sprzedaży maile klientów, którzy dokonali zakupów będą w nich automatycznie zapisywane.

Uwaga: Pamiętaj ,by wysłać newsletter wymagana jest wcześniejsza zgoda!