Geotagowanie zdjęć dodawanych do Wizytówki Google Maps

Geotagowanie zdjęć w Google Moja FIrma (GMB) ma kluczowe znaczenie jak Google odczyta Twoje zdjęcie.

Wielu właścicieli firm nie zdaje sobie sprawy jak duży wpływ na Seo poza stroną ma GMB.

Bardzo ważne jest aby na samym początku działalności zgłosić prawa do swojej wizytówki i wypełnić w niej wszystkie potrzebne dane.

Jak prowadzić wizytówkę google – zobacz tutaj

Ważne jest również, aby mieć zoptymalizowany wpis o firmie, aby uzyskać z niej pełne korzyści.

. Uzyskanie przewagi konkurencyjnej wymaga znajomości tajnych sztuczek, o których wiele osób nie myśli, takich jak geotagowanie zdjęć. Przyjrzyjmy się, jak geotagować zdjęcia do wpisu w Google Moja Firma.

Używanie danych EXIF do geotagowania zdjęć

Nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy, że kiedy robisz zdjęcie aparatem cyfrowym lub telefonem on rejestruje wszystkie rodzaje metadanych, o których nie wiesz. Nazywa się to wymiennym formatem pliku obrazu lub danymi EXIF. 

Format ten przechwytuje formaty plików obrazów, a ponadto zapisuje znacznie więcej informacji, w tym właściwości aparatu i lokalizację GPS.

Na przykład spójrzmy na zdjęcie restauracji Domino’s w Erie

Domino's Pizza w Erie, PA

Przejdźmy teraz do właściwości zdjęcia i przyjrzyjmy się jego danym EXIF:

Dane EXIF obrazu Domino's Pizza

Geotagowanie zdjęć

W zakładce Ogólne możesz zobaczyć: ogólne informacje o zdjęciu, takie jak nazwa i format obrazu, rozmiar obrazu oraz miejsce i data jego wykonania. Przechodząc do karty Szczegóły, można jednak znaleźć bardziej szczegółowe informacje, takie jak typ aparatu, ustawienia aparatu użyte podczas robienia zdjęcia oraz dodatkowe informacje o obrazie w pikselach, punktach na cal (dpi), bitach, i kompresji.

Zobacz, na jednym zdjęciu w Twoim wpisie jest więcej pól danych niż w całym wpisie w wizytówce. 

To tylko podkreśla jak duże znaczenie ma wykorzystanie danych EXIF podczas geotagowania zdjęć. 

Niestety, nie możesz całkowicie polegać na aparacie, aby wypełnić wszystkie dane zapisane w zdjęciach. Zwykle pomija inne ważne informacje, takie jak tytuł i temat zdjęcia, opisujące je tagi, komentarze i autora. 

Chociaż mogą się one wydawać nieistotne, są niezwykle ważne bo są świetnymi okazjami do tworzenia skojarzeń związanych z wyszukiwaniami.

GPS i geotagowanie zdjęć

Podczas przechwytywania obrazu wspomniałem, że plik przechowuje lokalizację, w której zdjęcie zostało zrobione. To jest geotagowanie. 

Dodając geotagi do zdjęć, wykazujesz, że zdjęcia zamieszczone w Twoim wpisie są powiązane z Twoją lokalizacją geograficzną. L

okalizacja w danych EXIF na karcie Szczegóły będzie wyglądać następująco:

Szerokość i długość geograficzna restauracji Domino's Pizza w Erie, PA

Powodem, dla którego Google uwielbia zdjęcia ze znacznikami geograficznymi, jest to, że dane GPS sprawiają, że zdjęcie jest bardziej prawdopodobne.

 Jeśli zdjęcie zostanie automatycznie oznaczone tagiem geograficznym, będzie ono przedstawiać dokładną lokalizację w postaci szerokości i długości geograficznej, jak pokazano powyżej. Podczas ręcznego dodawania tagów geograficznych do zdjęć można również uwzględnić lokalizację geograficzną, taką jak stan lub miasto, w którym zdjęcie zostało zrobione.

Czy dodawanie tagów geograficznych do zdjęć ma znaczenie?

Odpowiedź brzmi tak. Geotagowanie ma znaczenie. Dodając geotagi do zdjęć, dołączasz istotne informacje o swojej firmie, które mogą zobaczyć tylko wyszukiwarki. 

Wyszukiwarki wykorzystają te dane do określenia, czy powinny pomóc zdjęciom z Twojej witryny lub pozycjonowaniu w Google Moja Firma w przypadku lokalnych zapytań. Im dokładniejsze informacje, tym lepiej.