Geotagowanie zdjęć dodawanych do Wizytówki Google Maps

Ponieważ Google Moja Firma (GMB) jest nowszą platformą społecznościową, wielu właścicieli firm nie zdaje sobie sprawy z jej wpływu na SEO poza stroną. Nie tylko ważne jest, aby zgłosić swój profil firmy i wypełnić wszystkie wymagane informacje, ale ważne jest również, aby mieć zoptymalizowany wpis o firmie, aby uzyskać pełne korzyści. Uzyskanie przewagi konkurencyjnej wymaga znajomości tajnych sztuczek, o których wiele osób nie myśli, takich jak geotagowanie zdjęć. Przyjrzyjmy się, jak geotagować zdjęcia do wpisu w Google Moja Firma.

Używanie danych EXIF ​​do geotagowania zdjęć

Nawet nie zdając sobie z tego sprawy, kiedy robisz zdjęcie aparatem cyfrowym, rejestruje wszystkie rodzaje metadanych, o których nie wiesz. Nazywa się to wymiennym formatem pliku obrazu lub danymi EXIF. Przechwytuje formaty plików obrazów, a ponadto znajduje znacznie więcej informacji, w tym właściwości aparatu i lokalizację GPS.

Na przykład spójrzmy na zdjęcie restauracji Domino’s w Erie w Pensylwanii:

Domino's Pizza w Erie, PA

Przejdźmy teraz do właściwości zdjęcia i przyjrzyjmy się jego danym EXIF:

Dane EXIF ​​obrazu Domino's Pizza
Geotagowanie zdjęć

W zakładce Ogólne możesz zobaczyć: ogólne informacje o zdjęciu, takie jak nazwa i format obrazu, rozmiar obrazu oraz miejsce i data jego wykonania. Przechodząc do karty Szczegóły, można jednak znaleźć bardziej szczegółowe informacje, takie jak typ aparatu, ustawienia aparatu użyte podczas robienia zdjęcia oraz dodatkowe informacje o obrazie w pikselach, punktach na cal (dpi), bitach, i kompresji.

Zobacz, na jednym zdjęciu w Twoim wpisie jest więcej pól danych niż w całym wpisie. To tylko podkreśla znaczenie korzystania z danych EXIF ​​na swoją korzyść podczas geotagowania zdjęć. Niestety, nie możesz całkowicie polegać na aparacie, aby wypełnić wszystkie dane zapisane w zdjęciach. Zwykle pomija inne ważne informacje, takie jak tytuł i temat zdjęcia, opisujące je tagi, komentarze i autora. Chociaż mogą się one wydawać nieistotne, są świetnymi okazjami do tworzenia skomplikowanych skojarzeń związanych z wyszukiwaniami.

GPS i geotagowanie zdjęć

Podczas przechwytywania obrazu wspomnieliśmy, że przechowuje lokalizację, w której zdjęcie zostało zrobione. To jest geotagowanie. Dodając geotagi do zdjęć, wykazujesz, że zdjęcia zamieszczone w Twoim wpisie są powiązane z Twoją lokalizacją geograficzną. Lokalizacja w danych EXIF ​​na karcie Szczegóły będzie wyglądać następująco:

Szerokość i długość geograficzna restauracji Domino's Pizza w Erie, PA

powodem, dla którego Google uwielbia zdjęcia ze znacznikami geograficznymi, jest to, że dane GPS sprawiają, że zdjęcie jest bardziej niezawodne. Jeśli zdjęcie zostanie automatycznie oznaczone tagiem geograficznym, będzie ono przedstawiać dokładną lokalizację w postaci szerokości i długości geograficznej, jak pokazano powyżej. Podczas ręcznego dodawania tagów geograficznych do zdjęć można również uwzględnić lokalizację geograficzną, taką jak stan lub miasto, w którym zdjęcie zostało zrobione.

Czy dodawanie tagów geograficznych do zdjęć ma znaczenie?

Odpowiedź brzmi tak. Geotagowanie ma znaczenie. Dodając geotagi do zdjęć, dołączasz istotne informacje o swojej firmie, które mogą zobaczyć tylko wyszukiwarki. Wyszukiwarki wykorzystają te dane do określenia, czy powinny pomóc zdjęciom z Twojej witryny lub pozycjonowaniu w Google Moja Firma w przypadku lokalnych zapytań. Im dokładniejsze informacje, tym lepiej.