Spis treści:
Czym jest Instagram?
Instagram to bezpłatny serwis społecznościowy, który umożliwia użytkownikom edycję i publikację zdjęć oraz filmów. Prawdopodobnie każdy użytkownik internetu słyszał o Instagramie, ale nie każdy z niego korzystał. W poniższym artykule dowiesz się, jakie funkcje posiada ten serwis, dlaczego warto założyć konto oraz jak to zrobić.
Każdy zalogowany użytkownik posiada konto z unikalną nazwą. Na Instagramie znajdziemy profile nie tylko naszych znajomych, ale i znanych osób (artystów, polityków czy sportowców). Większość firm i marek prowadzi tam działania marketingowe, które mają na celu dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów, zainteresowanie ich produktem czy usługą, a w najlepszym przypadku wzrost sprzedaży.
Dlatego oprócz zwykłego konta, pokażemy Ci również rejestrację konta firmowego.
Może zastanawiasz się, po co Ci konto na Instagramie. Jeżeli lubisz dzielić się swoją codziennością za pomocą zdjęć czy krótkich filmów, albo chcesz za darmo promować swoją firmę – Instagram powinien spełnić Twoje oczekiwania. Serwis ten odnotowuje miliard użytkowników miesięcznie. Korzystają z niego ludzie w różnym wieku, o wielu zainteresowaniach oraz z różnych miejsc na świecie. To doskonałe miejsce do publikowania swoich dokonań, tworzenia sieci kontaktów, poznawania nowych ludzi, a także obserwowania innych.
Jak założyć konto na Instagramie?
Jeżeli nie wiesz jak założyć Instagram, pomożemy Ci zarejestrować konto krok po kroku. Swoje konto na Instagramie możesz założyć na dwa sposoby: poprzez rejestrację na komputerze – na stronie instagram.com lub przez aplikację Instagram na urządzeniu mobilnym (aplikacja dostępna jest na App Store oraz Google Play). Poniżej zaprezentujemy oba sposoby rejestracji.
Instagram- jak założyć konto na telefonie?
Zainstaluj aplikację Instagram na swoim urządzeniu mobilnym. Po włączeniu jej, pokaże Ci się okno startowe (1) – tam możesz się albo zalogować, albo założyć konto. Kliknij „Utwórz nowe konto”.
Instagram to bezpłatny serwis społecznościowy, który umożliwia użytkownikom edycję i publikację zdjęć oraz filmów. Prawdopodobnie każdy użytkownik internetu słyszał o Instagramie, ale nie każdy z niego korzystał. W poniższym artykule dowiesz się, jakie funkcje posiada ten serwis, dlaczego warto założyć konto oraz jak to zrobić.
Każdy zalogowany użytkownik posiada konto z unikalną nazwą. Na Instagramie znajdziemy profile nie tylko naszych znajomych, ale i znanych osób (artystów, polityków czy sportowców). Większość firm i marek prowadzi tam działania marketingowe, które mają na celu dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów, zainteresowanie ich produktem czy usługą, a w najlepszym przypadku wzrost sprzedaży.
Dlatego oprócz zwykłego konta, pokażemy Ci również rejestrację konta firmowego.
Może zastanawiasz się, po co Ci konto na Instagramie. Jeżeli lubisz dzielić się swoją codziennością za pomocą zdjęć czy krótkich filmów, albo chcesz za darmo promować swoją firmę – Instagram powinien spełnić Twoje oczekiwania. Serwis ten odnotowuje miliard użytkowników miesięcznie. Korzystają z niego ludzie w różnym wieku, o wielu zainteresowaniach oraz z różnych miejsc na świecie. To doskonałe miejsce do publikowania swoich dokonań, tworzenia sieci kontaktów, poznawania nowych ludzi, a także obserwowania innych.
Jak założyć konto na Instagramie?
Jeżeli nie wiesz jak założyć Instagram, pomożemy Ci zarejestrować konto krok po kroku. Swoje konto na Instagramie możesz założyć na dwa sposoby: poprzez rejestrację na komputerze – na stronie instagram.com lub przez aplikację Instagram na urządzeniu mobilnym (aplikacja dostępna jest na App Store oraz Google Play). Poniżej zaprezentujemy oba sposoby rejestracji.
Instagram – jak założyć konto na telefonie?
Następnie pokażą Ci się dwie opcje: rejestrację przy użyciu numeru telefonu lub adresu e-mail (2).
Na wskazany numer lub adres e-mail otrzymasz kod potwierdzający. Wpisz go (3) i kliknij „Dalej”.
Konto możesz także połączyć z Facebookiem (my na razie z tego zrezygnujemy).
Na tym etapie możesz dodać swoje zdjęcie profilowe (10). Będzie się ono wyświetlało przy Twojej nazwie zarówno na profilu, jak i w wyszukiwarce. Dodawanie zdjęcia profilowego na Instagramie nie jest wymagane, ale pomaga w identyfikacji. Możesz je też w każdej chwili zmienić.
Twój świeżo założony profil wygląda tak:
Zakładanie konta na Instagramie przez stronę internetową
Następnie, w celach bezpieczeństwa, zostaniesz poproszony o podanie swojej daty urodzenia (2). Zapobiega to wyświetlaniu niestosownych treści dla nieletnich oraz przydaje się do statystyk.
Na telefon lub e-maila (w zależności, co podałeś przy rejestracji) otrzymasz kod potwierdzający. Gdy go wpiszesz i przejdziesz dalej (3), możliwe, że zostaniesz poinformowany o zmianach w sposobie zarządzania danymi oraz aktualizacjach regulaminu, które musisz zatwierdzić. Przeglądarka zapyta Cię również, czy zapisać Twoje dane do logowania, abyś nie musiał tego robić za każdym razem (4).
Prywatne? Profesjonalne? Rodzaje kont na Instagramie
W zależności od tego, w jakim celu założyłeś konto, masz do wyboru konto osobiste, prywatne oraz profesjonalne (twórcy i dla firm). Konto osobiste jest publiczne, możesz udostępniać zdjęcia i filmy, ale nie masz dostępu do bardziej rozbudowanych funkcji, jak np. statystyki. Twoje konto prywatne mogą przeglądać tylko osoby, którym na to pozwolisz. Konto profesjonalne natomiast daje dostęp m.in. do statystyk profilu, udostępnienia danych teleadresowych czy jednego linku w opisie.
Zakładając pierwszy raz konto na Instagramie, tworzysz konto osobiste. Dopiero później możesz zmienić w ustawieniach charakter profilu.
Jak utworzyć drugie konto na Instagramie?
Przy rejestracji nowego konta nie można podać dwa razy tego samego adresu e-mail. Teoretycznie do jednego adresu przypisane jest jedno konto, ale możesz mieć kilka profili, w tym konta profesjonalne, ale o tych później.
Na Twoim profilu w prawym górnym rogu aplikacji mobilnej widnieją trzy poziome kreski. Kliknij na nie, a pokażą Ci się ustawienia i inne funkcje. W „Ustawieniach” na samym dole widnieje „Dodaj konto”. Tam pokażą Ci się dwie opcje – „Zaloguj się do istniejącego konta” oraz „Utwórz nowe konto”. Po kliknięciu „Utwórz nowe konto” nadajesz nową nazwę użytkownika, tworzysz hasło i gotowe.
Jak założyć konto firmowe na Instagramie?
Konto profesjonalne różni się od zwykłego tym, że ma więcej funkcji, takich jak statystyki obserwujących (skąd pochodzą, w jakim są wieku, itp.) czy wyniki konta (np. do ilu użytkowników Twój post dotarł w danym odstępie czasu). Ponadto możesz stworzyć płatne reklamy, dzięki którym dotrzesz do większej liczby użytkowników oraz dodać przycisk kontaktu, co ułatwi odwiedzającym Twój profil – kontakt z Tobą.
Wejdź ponownie w „Ustawienia”, wybierz „Konto” i na samym dole widnieją dwie opcje (prawdopodobnie w kolorze niebieskim): „Przejdź na konto profesjonalne” oraz „Dodaj nowe konto profesjonalne”. Niezależnie, którą opcję wybierzesz, najpierw zobaczysz, jakie korzyści otrzymasz z posiadania konta profesjonalnego, a następnie staniesz przed wyborem kategorii, która najlepiej opisuje Twój profil. Kategorię możesz w każdej chwili zmienić. Opcji jest mnóstwo, m.in. artysta, bloger, restauracja czy sklep spożywczy.
Po wyborze kategorii możesz zaznaczyć, czy chcesz, aby wyświetlała się na profilu, czy też nie. Następnie masz kolejne dwie funkcje do wybrania – czy chcesz konto dla twórcy, czy dla firmy. Instagram nakieruje Cię na wybór pasujący do kategorii, którą wybrałeś poprzednio. Wybierając „Firmę”, powinieneś podać informacje o firmie, które będą publiczne (adres mailowy, numer telefonu oraz adres). Oczywiście masz wybór i nie musisz podawać tych danych, ale ułatwi to kontakt z Twoją firmą.
W rzeczywistości zakładanie konta na Instagramie jest bardzo proste. Po pierwszej rejestracji nie będziesz musiał się za każdym razem logować, jeśli jednak to zrobisz, wejdź na Instagram – zaloguj się i gotowe.