Skuteczność Wizytówki Google Maps

O skuteczności posiadania wizytówki Google moja firma nikogo nie trzeba przekonywać.

Jeżeli jednak jeszcze z jakiegoś powodu nie posiadasz lub nie zająłeś się na poważnie swoją wizytówką koniecznie przeczytaj dlaczego warto to robić

Wizytówka Google Maps to bardzo skutecznie narzędzie marketingowe Googla w marketingu lokalnym ale nie tylko.

Również firmy o zasięgu ogólnopolskim powinny posiadać wizytówkę – dlaczego , o tym niżej.

Dobrze skonfigurowana wizytówka potrafi zdziałać wiele dobrego dla Twojej firmy.

Z doświadczenia wiem, że jest to nawet 10% dobrze konwertującego ruchu.

Wszyscy dobrze wiemy że wizytówka GMB może  zwiększyć widoczność firmy na rynku lokalnym. Zwiększyć ilość telefonów do firmy, ułatwić klientowi dojazd do niej, czy przekierować na Twoją stronę www.

Czy zatem to już wszystkie zalety wizytówki ?

Otóż tu Cię zaskoczę – oczywiście że nie 🙂 

Zalety wizytówki google maps

Wiadomo że GMB to narzędzie googla i tu nie ma co do tego wątpliwości, wiadomo też, że jest ona znacznie szybciej indeksowana niż Twoja strona www.

To znaczy że zmiany wprowadzone na wizytówce są bardzo szybko widoczne w google. 

Wstaw dowolny wpis na swojej wizytówce i sprawdź jak szybko pojawi się w Google 🙂 

Niestety większość firm nie wykorzystuje potencjału darmowej wizytówki.

Na co dzień mam do czynienia z wizytówkami małych, średnich i bardzo dużych firm. 

Wszyscy praktycznie traktują to źródło po macoszemu.  To duży błąd, bo rezygnują z lokalnego ruchu który może szybko zamienić się w klienta.

Błędy w GMB

Widziałem już dziesiątki jak nie setki wizytówek i niemal wspólną cechą ich wszystkich był.:

Brak business.site

To właśnie business.site może stać się naszym pierwszym PBN-em ( prywatne zaplecze linków) 

Tak dobrze zrozumiałeś.  Wizytówka Google i business site może dać Twojej stronie bardzo silny link DF.  Domain Rating to 92.

To łatwy do zdobycia i bardzo silny link od Twojej busines site czyli od samego google 🙂

Jest jednak kilka ważnych kroków które musisz wykonać aby taki link pozyskać.

Oto najważniejsze z nich:

  • Krok 1 Założenie wizytówki google maps
  • Krok 2 Uzupełnienie wszystkich danych, adresowe, produkty, informacje etc
  • Krok 3 Założenie business.site 
  • Krok 4. Wypełnienie opisu w business.site
  • Krok 5. Zamieszczenie linków do swojej strony w tekście na business.site

O tym jak to zrobić poprawnie – opowiadam tutaj :

https://www.youtube.com/channel/UCr6v-vr7JDNugU3y4zK5Y5Q

Następnie aby przyspieszyć cały proces powinieneś podlinkować swoją business site najlepiej ze swojej strony www. To przyspieszy cały proces.

Możesz to zrobić z dowolnego artykułu na blogu lub wstaw kolejną ikonkę Social Media z linkiem do GMB.

Jeżeli chcesz dokładnie  wiedzieć jak uzyskać taki link od Google to pobierz darmowy PDF  w którym krok po kroku wyjaśniam jak to zrobić. 

Dowiesz się z niego jak pozyskać linki nofollow i dofollow z twojej GMB – zupełnie za darmo 🙂

Zainteresował Cię ten temat to sprawdź moje szkolenia o GMB

Jak wykorzystać twoja business.site w procesie linkbuildingu

Zamiast szukać kolejnego płatnego i słabego zaplecza.  Popracuj nad swoją wizytówką a google odwdzięczy Ci się mocnym linkiem DF 

Ale to nie wszystko. Twoja business. site może stać się Twoim pierwszym darmowym PBN-em na którym oprzesz swoje początkowe działania pozycjonerskie.